راهکارهای شبکه های اجتماعی

راهکار شبکه های اجتماعی 2

راهکارهای شبکه های اجتماعی

با رشد چشمگیر تکنولوژی و فضای اینترنت ، استفاده از خدمات شبکه‌های اجتماعی(Socail networking Sites)، روزبه‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. هم‌اکنون سایت‌های شبکه‌های اجتماعی  تبدیل به یکی پراستفاده‌ترین خدمت اینترنتی شده‌اند. خیلی از نهادهای مختلف جهانی و اینترنتی با اهداف گوناگون که مهم‌ترین آنها تجاری و تبلیغاتی است، دست به‌راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی زده یا درصدد خرید سهام مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا هستند .

یکی از مهمترین رسانه های اجتماعی، شبکه اجتماعی ست که اخیرا بحث ارتباط آن با آموزش بسیار مورد توجه متخصصین و کارشناسان یادگیری الکترونیکی قرار گرفته است.

شبکه های اجتماعی به مثابه راههای مختلفی می مانند که مردم  درزمان عبور از آن می توانند در مورد مسائل مختلف با هم صحبت کنند، و اطلاعاتی را در قالب های مختلف اعم از عکس، ویدئو، واژه ها، دست نوشته، ... با فرد خاص یا گروه خاصی به نمایش و اشتراک بگذارند. هدف شبکه های اجتماعی کمک به بهبود و تسهیل روابط ، همکاری، و تعامل بین افراد، سازمان ها و موسسات در موضوعات گوناگون از قبیل تجارت، پزشکی، مباحث آموزشی و... در راستای تغییر مثبت می باشد.

امروزه رسانه های اجتماعی (Social Media)  به یک مهارت جدید و مهم برای همه تبدیل شده است. در سال های اخیر دسترسی میلیون ها کاربر در سراسر جهان به رسانه های  و شبکه های اجتماعی باعث شده است تا این رسانه ها درکانون توجه جوامع مدرن و افراد زیادی قرارگیرند و از محبویت قابل توجهی به خصوص در میان نسل جوان برخوردار شوند. شناخت صحیح از این رسانها باعث می شود تا کاربران بیش از پیش بتوانند از این ابزارها استفاده مفید و موثر داشته باشند.

شبکه‌های اجتماعی، به‌خصوص آن‌هایی که کاربردهای معمولی و غیرتجاری دارند، مکان‌هایی در دنیای مجازی هستند که مردم خود را به‌طور خلاصه معرفی می‌کنند و امکان برقراری ارتباط بین خود و همفکرانشان را در زمینه‌های مختلف مورد علاقه فراهم کنند ، مانند شبکه اجتماعی My Nasa که بخش‌های بسیار پیشرفته‌ای دارد که کاربران می‌توانند از طریق آنها تصاویر و تفکرات خود را درباره موضوعات فضایی با سایر کاربران به‌اشتراک بگذارند. مای ناسا یک نمونه بسیار اصلی از شبکه‌های اجتماعی است و یک محیط مجازی را می‌سازد که در آن کاربران می‌توانند تمام موضوعات و مقولات مورد نظر و شخصی خود را جمع‌آوری کنند.مسلماً در دنیای حقیقی هیچ‌گاه افراد علاقه‌مند، موضوعات موردعلاقه خود را به این گستردگی نمی‌یافتند.

به بیانی ساده تر شبکه های اجتماعی ابزارمتنوعی است که همه به صورت آزاد و مجانی به آن دسترسی دارند. یک فرد می تواند  مطالب مورد نظر یا یک سری اطلاعات خاص رادر یک ثانیه با صدها و حتی هزاران نفر در سراسر جهان به اشتراک بگذارد. این پدیده به اشتراک گذاری اطلاعات بسیار قابل توجه است چراکه در گذشته اگر کسی قصد انتشار مطلبی را برای عموم مردم یا یک گروه بزرگ از مخاطبان داشت باید با پرداخت هزینه فراوان و وجود مشکلات بسیار زیاد از روزنامه ها ، تلوزیون و رادیو کمککی گرفت. در حال حاضر ، با ظهورشبکه های اجتماعی ، همان اطلاعات را می توان در ظرف چند ثانیه و بدون هیچ هزینه و مشکلی منتشر کرد.

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی بازخورد و قدرت بسیار بالایی دارد به طوریکه امروزه همه اصناف ، اشخاص معروف و برند ها به طور جدی از شبکه های اجتماعی برای توسعه کار خود استفاده میکنند .

شبکه‌های اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ را  می توان ﻓﺮاﺗﺮ از گونه‌ی وب ﺳﺎﯾﺖ می‌توان در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓـﺖ ﮐـﻪ در ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، اﻗﺘﺼﺎدی و ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺗﻐﯿﯿﺮاﺗﯽ اﯾﺠﺎد کرده‌اند. چالش‌هایی ﮐـﻪ شبکه‌های اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ در سال‌های اﺧﯿﺮ ﺑﺎ آن‌ها ﻣﻮاﺟﻪ بوده‌اند، حوزه‌هایی ﻓﺮاﺗﺮ از ﻓﻀﺎی ﻣﺠﺎزی را ﺗﺤـﺖ تأثیر ﻗـﺮار داده اﺳﺖ. شبکه‌های اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ از ﺳﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از گونه‌های رسانه‌های اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ اﻣﮑﺎﻧﺎت ﺗﻌﺎﻣﻠﯽ قابل‌توجهی ﺑﺮای ﮐﺎرﺑﺮان اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﻓﺮاﻫﻢ کرده‌اند و در اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﺷﻬﺮوﻧﺪان در ﺑﺮﺧﯽ ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎ ﻣـﻮﺛﺮ بوده‌اند.

از ﺳﻮﯾﯽ اﯾﻦ شبکه‌ها ﺑﺎ آسیب‌های گسترده‌ای در حوزه‌هایی از ﻗﺒﯿﻞ ﺣﺮﯾﻢ ﺧﺼﻮﺻﯽ، کپی‌رایت، اﻋﺘﯿﺎد ﻣﺠﺎزی، سوءاستفاده از ﮐﻮدﮐﺎن، دزدی اﻃﻼﻋﺎت، ﻫﻮﯾﺖ ﻣﻮاﺟﻪ بوده‌اند.

شرکت داده پردازان ساینا با افراد متخصص و مشاوران زبده توانسته است رسانه های اجتماعی  مانند باگ ها (مانند بلاک فا، پرشین بلاگ )، شبکه های اجتماعی (گوگل پلاس) ، راه اندازی نماید ،  این شبکه ها می تواند به دو صورت عمومی و اختصاصی باشد عمومی بدان معنا که همه می توانند عضو شبکه شوند و خصوصی به این معنا که تنها اعضا با ارسال دعوت نامه می توانند عضو شبکه شوند. شبکه ها می توانند افراد علاقمند به یک موضوع یا افراد دارای یک تخصص یا یک حرفه را کنار هم جمع آورد تا آنان در آن شبکه بتوانند متن، عکس، فیلم و… را با یکدیگر به اشتراک بگذارند

 اما در اینجا ذکر نکاتی از اهمیت برخوردار است شرکت داده پردازان ساینا ایرانیان ، شرکتی است که در ایران مشغول به فعالیت است و طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران به فعالیت می پردازد از این رو تنها شبکه ای را راه اندازی می نماید که محتوی آن شبکه مغایرتی با قوانین جاری کشور نداشته باشد.

 

رسانه های اجتماعی(Social Media) در اشکال و عنواین مختلف وجود دارند اما هدف اصلی همه آنها ارتباط و تبادل اطلاعات افراد با یکدیگر است.

شبکه های اجتماعی (Socail networking Sites ) ساینا ، با شبکه اجتماعی google + شبیه سازی شده است و دارای امکانات فوق العاده ای است که کار را برای کسانی که تمایل دارند تا یک جامعه مجازی راه اندازی نمایند بسیار سهل و آسان مینماید . شبکه های اجتماعی محل تجمع هزاران ، بلکه میلیونها انسان از سراسر دنیاست که می توانند با هم روابط تجاری برقرار کنند ، شبکه های اجتماعی ازجهت حرفه یاتخصص ودانش اعضا نیز دارای انواع گوناگونی است. در این شبکه ها کاربران اجازه دارند تا لیستی از دوستان خود داشته باشند واجاز اضافه کردن یا کم کردن آنهاراداشته باشند. ارسال پیام و به اشتراک گذاری محتوا واعلام موافق یا مخالف بودن با محتوا از طریق زدن علامت لایک از دیگر امکانات این شبکه ها می باشد. در پکیج شبکه های اجتماعی ساینا تمام امکانات مورد نیاز برای یک شبکه اجتماعی قوی مانند شبکه‌های اجتماعی رایج در جهان به عنوان مثال گوگل پلاس (google+) ، فیس بوک (Facebook)، توییتر (Twitter) ، مای اسپیس (MySpace) ، نینگ (Ning) و ... در نظر گرفته شده است

 

در تالار گفتگو ساینا قابليت اضافه کردن ماژول هاي اختصاصي ( هرگونه نياز شما در تالار گفتگو ) وجود دارد و محدوديتي براي تغييرات در آن وجود ندارد . طراحی تالار طبق استاندارد های سئو و موتور هاي جستجوگر از جمله گوگل می باشد. تالار ها و انجمن های گفتگو ، محلی برای تبادل اطلاعات بین کاربران می‌باشد و می‌توان در مورد موضوعات مختلف مطالب خود را منتشر کرده و در مورد آنها بحث کنید تالار گفتگو (from) وب گاهی که کاربران درآن پرسش می‌کنند و پاسخ می‌دهند ، تالار گفتگو یا تالار گفتمان یکی از بهترین ابزار اینترنت برای یادگیری در هر ضمینه ایست چرا که از سرتاسر دنیا افرادی با اطلاعات زیاد و کم یکجا جمع میشوند و اطلاعات خودشان را به اشتراک می گذارند. تالارها با هدف افزایش بازدید می تواند باعث ارتقا بازاریابی شوند.

 

  • امکان دسته بندی نمودن تالارها

  • امکان ایجاد کلمات کلیدی برای هر صفحه

  • امکان نمایش تعداد بازدیدکنندگان

  • امکان مدیریت کاربران

  • امکان اصلاح ویا حذف و اضافه کردن مطالب موجود

  • امکان مدیریت منو(حذف و یا اضافه نمودن منو)

  • امکان تنظیم دوباره واصلاح و یا حذف قوانین

  • امکان ارسال ایمیل به کاربر پس از عضویت در سایت

  • امکان ورود به پنل کاربری

  • امکان ارسال پیام به کاربران

  • امکان مشاهده دسته بندی ها و پست ها

  • امکان مشاهده ی آخرین پست ها

  • امکان مشاهده پرببینده ترین پست ها در 24 ساعت گذشته

  • مشاهده لیست کاربران

  • امکان مشاهده صفحه شخصی کاربران

  • امکان دادن امتیاز به کاربران

  • مشاهده ، دانلود و بارگذاری فایل ها مورد نیاز

  • امکان گزارش دادن تاپیک نا مناسب توسط کاربران به مدیر سایت

  • امکان ویرایش یا پاک کردن تاپیک های هر کاربر توسط خود کاربر یا مدیریت تالار گفتگو

  • امکان ارسال و دریافت پیغام خصوصی بین اعضا و مدیریت

  • امکان انتخاب آواتار، امضا و بسیاری امکانات که فقط اعضای انجمن به آن دسترسی دارند.

 

بلاگ ها (Blogs) عامل و سیستمی هستند که به کمک آن می توان وبلاگ ایجاد کرد، مانند معروف ترین بلاگهای دنیا : مانند بلاگر (Blogger) ، تایپ پد (TypePad) ، وردپرس (Wordpress) ، مهمترین بلاگها در ایران بلاگ فا (blogfa) ، پرشین بلاگ (persianblog)

 

ویکی (Wiki) یک دانشنامه‌ی اینترنتی چندزبانه با محتویات آزاد است که با همکاری افراد داوطلب نوشته می‌شود و هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند مقالات آن را ویرایش کند. ویکی اشاره به محتوای ایجاد شده توسط کاربران مختلف ، در زمان های مختلف و از مکان های مختلف دارد. مانند ویکی‌پدیا (Wikipedia)

 

اشتراک عکس (Photosharing) به کمک این رسانه عکس‌ها در وبلاگ ها یا سایت قرار می گیرند و آلبومهای زیادی تشکیل می گردد که در آنها حفظ حریم خصوصی افراد لحاظ شده است. مانند --- (Photobucket) ، --- (Flickr)

 

 

 

           

 

میدان هفت تیر،خیابان کریمخان،خیابان خردمند شمالی،پلاک 105
تلفن: 88346241-021 | 88347468-021 | 88348918-021 | 88348469-021 | 88347873-021 | فکس: 88347873-021
info@dsi.co.ir | www.dsi.co.ir